Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Twaalf persoonlijke en inspirerende perspectieven zijn hier in een bundel bijeengebracht. Ze zijn geschreven door een groep die heel gevarieerd is maar één in wat hen bindt. Ze schrijven allen vanuit hun droom over mens, samenleving en wereld. Een droom die richting geeft aan hun visie op onderwijs, hun opvatting over dialoogschool en de relatie daarvan met identiteit en diversiteit. De auteurs beperken zich niet enkel tot het geven van 'richting' aan het (katholiek) onderwijs; ook de 'inrichting' van de dialoogschool krijgt aandacht in de ideeën en voorstellen vanuit het eigen perspectief. Wie interesse heeft voor onderwijs, de toenemende diversiteit en een herrijking van identiteit zal zich in al zijn dimensies aangesproken weten om me te denken en te handelen.
Teaching --- C6 --- multiculturele samenleving --- 451.2 --- 451.9 --- onderwijs --- diversiteit --- identiteit --- 268.221 --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- Emigratie --- Pastoraal --- Onderwijskunde
Choose an application
Drie woorden staan centraal in dit boek: dialoog, katholiek en liefde. Geen enkele van die drie termen is in een katholieke dialoogschool te begrijpen zonder de andere twee. Meer zelfs, ze vormen drie essentiële bouwstenen van elke katholieke dialoogschool. Dit boek geeft duiding bij de drie termen. Wat betekent 'dialoog' in de katholieke dialoogschool? Wat betekent 'katholiek' in de katholieke dialoogschool? En hoe 'liefde' concreet gestalte geven vanuit de combinatie van 'dialoog' en 'katholiek'? Bezig zijn met deze vragen geeft een palet van soorten of typen van katholieke dialoogscholen. Dit boek reikt inzichten aan, maar wil ook aan het werk zetten. Vandaar dat er naast theorie ook werkvragen meegegeven worden. Het project van de katholieke dialoogschool draait immers niet rond het project zelf, maar rond mensen en hun vorming. Elke school is daarbij uniek, maar katholieke scholen mogen zich met elkaar alvast verbonden weten door de combinatie van dialoog, katholicitieit en liefde.
Katholiek onderwijs --- Didactics of religion --- C1 --- katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- dialoog --- Vlaanderen --- Kerken en religie --- 371.058 --- Academic collection --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 451.9 --- Dialoog --- Pastoraal --- Overige onderwerpen --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- Didactiek van de godsdienst --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Godsdienstsociologie
Choose an application
onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactics of religion --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- Katholiek onderwijs --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- levensbeschouwing --- dialoog --- multiculturaliteit --- katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- 451.9 --- Geloven --- Christendom --- Maatschappij --- C6 --- religieuze vorming --- 451.2 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- Overige onderwerpen --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de godsdienst --- 371.058 --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Dialoogscholen --- Dialoogschool --- Emigratie --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit
Choose an application
De laatste decennia is de Vlaamse samenleving stevig veranderd. Het christelijke referentiekader is niet langer zomaar vanzelfsprekend. Bovendien is er een groeiende religieuze veelheid aanwezig. Eén van de drie werven van Katholiek Onderwijs Vlaanderen omvat dan ook de grondige vernieuwing van het levensbeschouwelijk-pedagogisch project van het katholiek onderwijs.Het project van de katholieke dialoogschool is geen meetlat voor de katholieke identiteit van de school, maar biedt een groeikans om vernieuwd te ontdekken hoe de school haar opvoedingsproject concreet vorm kan geven, in dialoog met de eigen schooltraditie, en in gesprek met alle betrokkenen op school. Want de katholieke dialoogschool is vooral iets om te doen': in het dagdagelijkse schoolleven, de omgang met de leerlingen en het personeel, de vergaderingen van het schoolbestuur, de aankooppolitiek, de planning van infrastructuur,... Een boeiende uitdaging!
School management --- Didactics of religion --- C6 --- katholiek onderwijs --- dialoog --- Katholiek onderwijs --- 451.2 --- 371.058 --- 268.221 --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 450.41 --- onderwijsfilosofie --- multiculturaliteit --- Vlaadnderen --- Vlaanderen --- Katholiek onderwijs Vlaanderen --- 37.058 --- 268221 --- 37058. --- 371058 --- 45041 --- Katholiek onderwijs Vlaanderen. --- Katholiek onderwijs. --- Vlaanderen. --- dialoog. --- katholiek onderwijs. --- multiculturaliteit. --- onderwijsfilosofie. --- Kerk en school Christelijke school. --- Bijzonder onderwijs Confessioneel onderwijs Particulier onderwijs Vrij onderwijs Autonome scholen Neutraal onderwijs Particuliere scholen --(bestuur en beheer). --- Onderwijsfilosofie. --- #gsdbP --- Pastoraal --- Godsdienstonderwijs
Choose an application
lagboek van het bezinningscongres van het Nationaal Secretariaat van het Katholiek Onderwijs
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- basisonderwijs --- godsdienst --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- buitengewoon onderwijs --- School management --- christelijke zingeving --- SO (secundair onderwijs) --- Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs (1988-) --- bezinning --- secundair onderwijs (x) --- C6 --- opvoeding --- geloofsleven --- handleiding --- na 1945 (x) --- onderwijs --- 691 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings --- katholiek onderwijs --- 371.058 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pastoraal --- #GSDBP --- Nationaal Secretariaat van het Katholiek Onderwijs / Secrétariat National de l'Enseignement Catholique (1957-1993) --- doelstellingen --- internaten --- pluralisme --- toekomst --- $?$94/03 --- 37.01 --- 371 --- 27-58 --- 451.2 --- Basisonderwijs --- Christelijk --- Christelijk realisme --- Geloofsbeleving --- Internaten --- Opvoedingsproject --- Verslagboek van het bezinningscongres van het Nationaal secretariaat van het Katholiek Onderwijs --- geloofsbeleving --- onderwijsfilosofie --- 451.9 --- Katholiek onderwijs --- Vlaanderen --- christelijk opvoedingsideaal, zingeving en vormgeving --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Contemplatieve en reflectieve godsdienst --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Overige onderwerpen --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pastoraal
Choose an application
7-1952-8
onderwijsvernieuwing --- School management --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Catholic schools --- 268.221 --- 371.058 <493> --- C3 --- pluralisme --- Vlaams Gewest [gewest in land België - BE] --- 451.9 --- Basisonderwijs --- Democratie --- Globalisering --- Godsdienst --- Individualisering --- Jongeren --- Katholiek onderwijs --- Kinderen --- Leefschool --- Leerkracht --- Multicultureel --- Onderwijsnetten --- Onderwijs --- Opvoeden --- Ouders --- Pluralisme --- Secularisering --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 451.2 --- Maatschappij --- Politiek --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #GSDBP --- 268.211 --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- #A0312A --- 268.211 Geloofsopvoeding in het gezin: specialismen, bv. gebedsopvoeding --- Geloofsopvoeding in het gezin: specialismen, bv. gebedsopvoeding --- 371.058 <493> Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer)--België --- Church schools --- Kunst en cultuur --- Overige onderwerpen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: teleonderwijs) --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Catholic Church --- Education --- Pedagogie --- Church of Rome --- Roman Catholic Church --- Katholische Kirche --- Katolyt︠s︡ʹka t︠s︡erkva --- Römisch-Katholische Kirche --- Römische Kirche --- Ecclesia Catholica --- Eglise catholique --- Eglise catholique-romaine --- Katolicheskai︠a︡ t︠s︡erkovʹ --- Chiesa cattolica --- Iglesia Católica --- Kościół Katolicki --- Katolicki Kościół --- Kościół Rzymskokatolicki --- Nihon Katorikku Kyōkai --- Katholikē Ekklēsia --- Gereja Katolik --- Kenesiyah ha-Ḳatolit --- Kanisa Katoliki --- כנסיה הקתולית --- כנסייה הקתולית --- 가톨릭교 --- 천주교
Choose an application
Wat zijn de toekomstkansen van het katholiek onderwijs in Vaalderen? Wat betekent het om katholike onderwijs aan te bieden in een postchristelijke samenleving? Staat de 'K' enkel voor kwaliteit of ook voor katholiek? En wat betekent 'katholiek' dan? Deze vragen vormen het onderwerp van dit boek. Het boek richt zich tot een heel ruim publiek, eigenlijk tot al wie vandaag met het katholiek onderwijs te maken heeft, als afnemer (leerlingen, studenten, ouders) of als verstrekker (onderwijspersoneel, directie, schoolbestuur). En ten overstaan van al die goedmenende buitenstaanders die wel de sociale en pedagogische kwaliteit van het katholiek onderwijs willen erkennen maar twijfelen aan de geloofsbetekenis van een katholieke school, wil de auteur de redelijkheid van de christelijke inspiratie in de verf zetten. (Bron: covertekst)
School management --- identiteit --- Research on teaching --- katholiek onderwijs --- Flanders --- Catholic Church --- Education --- Flanders (Belgium) --- 37 --- 268.221 --- 371.058 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pastoraal --- #gsdbP --- C3 --- christendom --- identiteit (x) --- modernisering --- (493.1) Vlaanderen --- 282 katholicisme --- 371 onderwijs --- 762 Gesubsidieerd vrij onderwijs --- kwaliteit --- 240 --- 450.41 --- 451.1 --- 451.2 --- 451.9 --- Christelijk geloof --- Christelijke opvoeding --- Christendom --- Katholiek onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Vlaanderen --- identiteit katholiek onderwijs --- vorming --- Godsdienst --- Identiteit --- Moderniteit --- Opvoeding --- Postchristelijk --- Staat --- katholieke school --- Katholiek onderwijs ; Vlaanderen --- 268.221 Kerk en school. Christelijke school --- Kerk en school. Christelijke school --- 371.058 Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- Bijzonder onderwijs. Confessioneel onderwijs. Particulier onderwijs. Vrij onderwijs. Autonome scholen. Neutraal onderwijs. Particuliere scholen --(bestuur en beheer) --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Kunst en cultuur --- Katholicisme --- Geschiedenis --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Onderwijs Belgie : Overige --- Overige onderwerpen --- Christelijke opvoedkunde --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- 37 Education --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Voorlichting --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Geloof --- Pastoraal
Choose an application
schoolstrijd --- History of education and educational sciences --- politiek --- onderwijs --- schoolpact --- anno 1900-1999 --- Belgium --- Belgique --- Belgique ; politique --- België --- België ; politiek --- Enseignement --- Onderwijs --- Education --- History --- Catholic Church --- Histoire --- Histoire politique --- Politique intérieure --- 37 <09> <493> --- -Education --- -#GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb8 --- Academic collection --- katholiek onderwijs --- onderwijspolitiek (x) --- onderwijssysteem --- overzicht --- schoolkwestie (x) --- vernieuwd secundair onderwijs (VSO) (x) --- 37.014 <493> --- #A91M1 --- 451.1 --- onderwijsgeschiedenis --- onderwijspolitiek --- schoolkwestie --- 683 --- Geschiedenis --- Onderwijsrecht --- Schoolstrijd --- 37.014 --- 371 --- 451.2 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Katholiek Onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Onderwijspolitiek (onderwijsbeleid) --- Schoolkwestie --- 451 --- 451.1 )* ONDERWIJSGESCHIEDENIS - BELGIË --- onderwijsbeleid --- onderwijshervormingen --- onderwijswetgeving --- pedagogiek (gez) --- Katholiek onderwijs --- recht, onderwijs --- school- en onderwijsproblematiek --- Onderwijs: geschiedenis: België --- geschiedenis --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- -History --- -onderwijsgeschiedenis - België --- Algemene sociologie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Onderwijspolitiek: schoolpact --- Politieke geschiedenis --- handboeken en inleidingen --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Onderwijspolitiek: schoolpact. --- Politieke geschiedenis. --- handboeken en inleidingen. --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 612 --- Muziekpedagogie: handboeken --- Handboeken en inleidingen. --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- onderwijsgeschiedenis - België --- Education and state --- 20th century --- Catholic schools --- Geschiedenis (Belgie) --- Church of Rome --- Roman Catholic Church --- Katholische Kirche --- Katolyt︠s︡ʹka t︠s︡erkva --- Römisch-Katholische Kirche --- Römische Kirche --- Ecclesia Catholica --- Eglise catholique --- Eglise catholique-romaine --- Katolicheskai︠a︡ t︠s︡erkovʹ --- Chiesa cattolica --- Iglesia Católica --- Kościół Katolicki --- Katolicki Kościół --- Kościół Rzymskokatolicki --- Nihon Katorikku Kyōkai --- Katholikē Ekklēsia --- Gereja Katolik --- Kenesiyah ha-Ḳatolit --- Kanisa Katoliki --- כנסיה הקתולית --- כנסייה הקתולית --- 가톨릭교 --- 천주교 --- Education - Belgium - History - 20th century. --- BELGIQUE --- ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE --- 1951-1993 (BAUDOUIN I) --- POLITIQUE SCOLAIRE --- 20E SIECLE
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|